Posts

Showing posts from September, 2013

Kenapa Cik?

Assalammu`alaikum....

Petang ni Ai dapat panggilan dari Reader Digest berkenaan insurans keselamatan untuk kemalangan. Oh! saya tak berminat. Dikatakan Ai terpilih? Please la...korang yang memilih untuk menghubungi Ai. okeh! Ai cukup marah dengan mereka-mereka ni... dah la call nombor syarikat Ai... memang nak suruh Ai mengamuk. Tadi dah kena marah...ntah sapa ntah namanye. Ai cakap Ai busy, tapi mcam tak paham bahasa... 2 minit je diperlukan untuk penerangan ? please la biasanye 20 minit okey... x yah nk pusing sangat. Lepas tu buat suara tak paham lepas Ai cakap terima kasih... ish! kalau depan mata dah makan mouse dah... 
Ni satu masalah yang dihadapi oleh sesetengah orang macam Ai. Mane ntah dapat  information. Mungkin dari name card. Mungkin dari borang-borang yang ai isi. But if I say no! It means , NO! 
ketara sangat bile pegawai reader digest menyebut perkataan "Kenapa Cik?" seolah-olah dah buat salah. Yes! U memang dah buat salah. Calling people in working hours. It wo…

Tahniah buat para graduan UniKL, Konvokesyen kali-10

Image
Assalammualaikum...

Hilang kan sikit stress dan sakit kepala yang menusuk kepala. dah dua hari berturut customer minta inquiry pelik-pelik. okey layan je la kan... 
TAHNIAH untuk graduan UniKL yang telah menerima Ijazah terutamanya. Cait! cam takde budak diploma pulak kan. hehe! sebenarnya mereka yang bergaduat pada 21 September yang lepas adalah junior Ai yang menyokong Ai secara tak langsung berada disamping Ai di waktu-waktu paling kritikal. Huhu!
Mana taknya Ai bukan pandai, maka subject belum ambil Ai ambil dengan mereka. Kebetulan mereka menyambung pengajian ke peringkat Ijazah. Ai kenal mereka pada waktu mereka ambil Diploma. Umur mereka tak jauh beza dengan Ai. dan Ai tabik mereka-mereka ni sebab sebelum menyambung diploma, mereka adalah penuntut institut kemahiran. =) 
Mereka dijadualkan menerima scroll pada 29 September 2013. tapi tak tahu la kan perubahan berlaku. Ai pun sibuk jadi tak dapat la nak menghadirkan diri. Tahniah ! para graduan UniKL 2013 terutamanya pada kawan-…

e-NCR

Image
Assalammu`alaikum....


 e-NCR adalah sistem yang digunakan untuk memohon nikah, cerai dan rujuk secara online. Ecewah...dah bukak bab kawin... Alhamdullilah... Ai nak kongsi bersama teman-teman yang bakal meneruskan perjalanan hidup sebagai suami isteri. e-NCR yang Ai tunjukan ini adalah untuk perkongsian anak-anak johor yang bakal berkahwin. Tak kisah la nak kawin johor dengan johor, johor dengan selain johor atau selain johor dengan johor. Anda wajib mengisi borang online ini sebagai salah satu proses permohonan nikah kelak.
Sebelum mengisi borang ni, Ai cadangkan korang pegi ambil borang Ujian HIV dimana-mana Majlis Agama Islam Johor. Lepas tu, korang boleh tanya pasal e-NCR ni, jika penerangan Ai kurang jelas. 
Lepas dah ambil borang HIV, 




Korang isi borang tu dan seterusnya pegi la ke klinik kesihatan pada senarai yang telah diberikan. Okey, kat sini Ai nak pesan. sebaiknya korang pegi terus ke Klinik Kesihatan (KK) Jalan Mahmodiah pada sebelah petang. Kalau korang nak pegi klinik kes…

Lebuhraya Pontian - Skudai Jam

Image
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...


Dah hampir seminggu kejadian kesesakkan lalu lintas ini berlaku... Dah macam federal highway kat KL tuh... yang pelik tu nak sampai bila? makin teruk... Cam biasa la kan Miss Ai memang akan post kat blog kalau bab - bab ni. Almaklumla...kalau diberitahu pihak yang berkenaan...alasan yang mereka akan beri ialah... "kami akan ambil tindakan"... kenyataan yang biasa Ai terima kalau buat laporan.
Okey la nak sambung menaip kat tempat lain...  hehe... 


Syukur pada Mu,  Allah yang Maha Berkuasa Kepada Mu ku serah jiwa dan raga ku Bagai ia tiada terjadi Tapi Kau berikan kejadian yang terindah Amat Kau Cintai dan Sayangi Makhluk Mu yang hina ini Alhamdullilah... Tiada ku pinta yang lebih baik Tiada yang lebih Sempurna dan Maha Sempurna Selain Mu, Allah Alhamdullilah...

Rumah Terbuka, Client Glenmarie

Image
Olla.... Ohaiyo.... puh...puh... debu ea...
Assalammulaikum dan salam Sejahtera... =)





Huish...penat...tp berbaloi sebab dapat berumah terbuka di Shah Alam baru-baru ni.
1st time came to join them. Tahun lepas kami diundang tapi kedudukan syarikat buat kami menolak pelawaan mereka.
Wakil dah ajak, takkan nak menolak lagi. Itu bukan cara Ai. Orang cina kalau tak dapat hadir majlis mereka akan hulurkan sumbangan tanda menyesali ketidak hadiran mereka. Tapi bagi kite orang melayu, cuba juga untuk penuhi. Sebab tak mahu ada yang berkecil hati dan itu juga menunjukkan hidup bukan kerana duit. Lain la mereka 'hidup untuk makan'. Okey...nak chow...batuk dah menangis2 ni... bubye...
posted from Bloggeroid