Posts

Showing posts from January, 2014

Ingatkan....

Image
Assalammu'alaikum,

Terasa ari ni...hari selasa. memandangkan semalam bermulanya hari pertama bekerja pada hari Ahad bagi negeri Johor. Alhamdulillah... Sultan Johor telah menitahkan Jumaat dan Sabtu adalah cuti hujung minggu bagi semua penjawat Awam. Disitu, nampak la kekuasaan negeri berdaulat. Alhamdullilah.. Banyak yang Ai nak kongsikan. 
Pertama sekali... ngeh...ngeh... Ai duk sekodeng kawan-kawan lama. TaDa! terkejut... Ai ingat Ai yang terlebih...dia lagi lebih.. hehe... Alhamdulillah...en Suami +Azid Zakaria jenis tak suka upload gamba. cuma kadang-kadang die bertanya "sayang dah lama tak ambil gamba berdua kan?" hehe...  Cukup la sekadar perkongsian yang sedikit dengan rakan-rakan  yang tak dapat hadir pada tarikh 7 december 2013 yang lepas.     

en suami: "sayang esok birthday sayang..." Ai : "eh....yeke???" ....blur...  Alhamdulillah... pada 3 Rabi-ul-Awwal 1435H, genaplah umur Ai 28 Tahun mengikut calendar hijrah. Alhamdullilah... tercapai …

17 Syawal 1343H

Image
Assalammualaikum....
Seperti yang tak diduga sampai juga hari yang ditunggu. =) Selama ini Ai selalu kata "ini macam tak mungkin". Kadangkala terjelepuk jua berkata di dalam hati bahawa "Cinta bagai dongengan itu mana wujud, itu semua kisah si penulis skrip menipu akal"
Sesungguhnya Allah maha Agung yang menciptakan diri yang serba kehinaan ini. Alhamdullilah...Alhamdullilah...Alhamdullilah... Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui. Bak pinang dibelah dua. Macam Klon. hehe... Sekali pandang ada yang berkata... "Bila adik ko, botak...Ai" hehe... " Adik ko ke tu...Ai"... =) Mereka tahu wajah yang mereka lihat lebih berumur, tapi... Ai anak sulung... takkan nak sergah Abang sedangkan tahu Ai anak sulung. =D
Alhamdullilah... Majlis serba ringkas yang hanya dihadiri keluarga kedua belah pihak dan jiran-jiran terdekat. Ya itu la majlis pertunagan Ai yang memang diimpikan. Ringkas tapi In Shaa Allah penuh dengan pengisian dan seperti mana yang korang baca…